czwartek, 14 czerwca 2018

Puklerz Rypnina

 Robota którą przez brak pośpiechu rozwlekłem w czasie w bardzo długi okres, by później przez brak czasu jeszcze bardziej zwlekać z jej podsumowaniem.
Poprzednie puklerze spodobały się w bractwie na tyle, że pojawiło się dalsze zapotrzebowanie.
 Chęć na spersonalizowany model, nadający się do treningu fechtunku jak i cięższych starć wyraził Rypnin, giermek Zarębów.
Puklerz wykonałem z trzech desek topolowych złączonych na kołki i klej skórny, od strony wewnętrznej okleiłem je surowym płótnem, przewijając przez krawędź.
Od zewnątrz przykleiłem surową skórę owczą, widoczne na zdjęciach ząbki pomogły mi odpowiednio okleić rant i otwór pod umbo. W między czasie wystrugałem imacz o przekroju D-kształtnym, który przybiłem razem z umbem, na gwoździe które zdecydowałem wykuć samemu, zeszło mi ich 8 na całość.
Ząbki na krawędzi, oprócz samego klejenia klejem skórnym, postanowiłem przyszyć do tarczy woskowaną dratwą lnianą, następni zakryłem je naszywając jeszcze jedną warstwę skóry w postaci pasa biegnącego wzdłuż rantu, również na bieżąco go podklejając.
Ostatnim etapem produkcji było naniesienie barw kaliskich, techniką jaką stosowałem w dotychczas zrobionych tarczach.







Summary
In this project I made a buckler for my friend, it's dedicated for fencing trainings and heavy fights.
 I used poplar planks covered with linen on back side, using a hide glue, and raw sheep hide on the front side. The edge is covered  by a layer of linen from the back side, the layer of hide from the front, and one another layer of hide which is sewn to the planks with waxed linen thred.
The handle and the shield boss is nailed with 8 forged nails wchich I did myself.
Painting is made in the same way as in my previous shields.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz